diumenge, 3 d’octubre del 2010

Per què existeix Felip Puig?

Diuen que una dona que va contactar amb Felip Puig via VamperPersonals va quedar marcada i ara, cada cop que veu una senyera es fot a plorar. Això és el que els psicòlegs en diuen trauma: una experiència tant xocant com desgraciada que condiciona algunes de les nostres accions en el futur. Jo també vaig sofrir un maltracte d'aquest senyor.En els últims anys del pujolisme,aquest home era conseller. Un dia donava una roda de premsa, no sé sobre què, però recordo la mala espina que em va donar. La mare es va posar a cridar i va canviar de canal. Sort que teniem aquell vidre de la tele quan les teles no eren planes (mireu sinó ara els crios, com queden desprès de mirar un telenoticies). Em va salvar de seqüeles més greus. A mesura que m'he anat fent gran, quan el sento només tinc tremolors i cagarrines durant dos dies. L'altra setmana que va cantar allò d'"independència o decadència" vaig haver de menjar sopa de Fortasec.

La seua funció dins de CiU és de fer de poli malo. En política hom sempre s'ha d'interpretar el contrari del que diuen. Així, Convergència i Unió, s'ha d'entendre la reiteració del nom com una dissimulació del contrari. D'una banda, la desunió de Duran i Mas. De l'altra, la divergència ideològica del mateix Mas, el que ell en diu sentit de país. Escoltar Artur Mas és sentir paraules que sonen bé però que no tenen cap base. Si bé, des de Convergència i Unió pensem que el que cal és responsabilitat a l'hora de tractar ________ (posi aquí el que sigui) i no caure en dinàmiques que no ens porten enlloc, que és el que fa el president Montilla.



Una vegada cola, dues també, però no pots passar-te anys així perquè al final el vulgo no sap què vota. Llavors cada 3 mesos o així surt l'enginyer civil i traça els camins ideològics de la formació nacionalista. Diu que Montilla maltracta la llengua, que l'aeroport de Lleida és una mala decisió o que Saura i tots els que van assistir a la manifestació en contra de la massacre de Gaza donen suport a un grup terrorrista. Hom podria fer un estudi de com puja la intenció de vot del PSC i d'ICV cada cop que Puig borda des d'un faristol. Seria un indicador clar, com el de la llum durant la vaga general.

No dubto que és un paio intel·ligent i metòdic, però el que no entenc és perquè no es tracta la bilis. Me l'imagino de sobte tractant la seua filla ("xata, sembles una puta vestida així") o veïns ("vostè deu ser d'Andalusia, oi? ho he endevinat per la pudor que fa"). El fet que estiguem en precampanya afavoreix la proliferació de les seues compareixences, però jo no estic disposat a aguantar-lo més temps i encara menys que torni a ser conseller. La meua psicòloga em recomana no tornar a visitar les situacions traumàtiques. Així, que per això foto el camp d'aquest país.

1 comentari:

João França ha dit...

Malauradament encertaves en tot menys en això de "Hom podria fer un estudi de com puja la intenció de vot del PSC i d'ICV cada cop que Puig borda des d'un faristol"